Koninklijke Vereniging
van Nederlandse Reders

Klant

KVNR is dé belangenbehartiger voor in Nederland gevestigde reders die in de zeevaart actief zijn. De activiteiten richten zich op politiek, overheid, maritiem cluster en de samenleving. Doel van de belangenbehartiging is dat reders wereldwijd onbelemmerd kunnen ondernemen met schone schepen die veilig varen.

Opdracht huisstijl

De visuele identiteit van KVNR was sterk gedateerd en had niet langer de gewenste uitstraling van de organisatie. Stijlmeester kreeg de opdracht om een huisstijl te ontwerpen waarmee KVNR zich de komende jaren op een passende en onderscheidende wijze kan profileren bij haar doelgroepen, waarbij termen als gezaghebbend, kennis, toegankelijk, formeel en verdiepend naar voren moesten komen. Als volwaardig partner en gerespecteerd belangenbehartiger naar haar leden en maritieme cluster. Als autoriteit binnen de sector en als volwaardig gesprekspartner c.q. adsviesaorgaan naar de politiek en beleidsmakers.

Drie geabstraheerde boegvormen die symbool staan voor de Nederlandse zeescheepvaart. De opbouw van het schip vormt een gestileerde versie van de Nederlandse kroon, waarmee het Koninklijk predicaat van de organisatie wordt onderstreept. De gebolde horizon visualiseert het mondiale karakter van de sector en de overkoepelende boog boven de schepen accentueert het belangenbehartigende karakter van KVNR. De huisstijl werd door Stijlmeester vertaald naar een ontwerp voor website en offline uitingen.