Challenge
brengt student
TU naar Dubai

Gezien het karakter en profiel van de studenten hebben we een uitdaging (challenge) uitgeschreven waarvoor de TU studenten zich konden inschrijven en waarbij een technisch probleem op een innovatieve wijze moest worden opgelost. De winnaars kregen een reis naar Dubai aangeboden, waarbij zij konden aanschouwen hoe producten van IHC bijdragen aan de ontwikkeling van ‘The Palm’ en ‘The World’. Twee wereldberoemde projecten waarbij een zekere trots voorbij komt als je daar ‘aan mee hebt kunnen werken’.

Schip van de woestijn

Alle andere inzenders ontvingen een ‘troostprijs’, maar werden allen benaderd voor een gesprek. Op deze wijze heeft IHC de TU studenten voorgeselecteerd die uit ‘het juiste hout gesneden zijn’. Daarnaast beschikte IHC over hun gegevens als woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres, zodat ze ‘gevolgd’ en benaderd konden worden. Om de interesse van de studenten te krijgen en hun aandacht te vangen is op de Technische Universiteiten geflyerd met een ‘promotieteam’, versterkt met enkele kamelen. In alle vormgeving kwam de kameel terug als inhaker op het Dubai thema. De kameel wordt ook wel “het schip van de woestijn” genoemd (metafoor voor de offshore).

Ultimate
Challenge

Met deze wervingscampagne heeft IHC zich gepositioneerd als creatief en innovatief en op een indrukwekkende wijze die met kop en schouders uitsteekt t.o.v. concurrenten.