Netherlands Maritime Technology

Toen acht merken werden samengevoegd tot één brancheorganisatie, kreeg Stijlmeester de opdracht daarvoor één uniforme identiteit te ontwikkelen. Netherlands Maritime Technology vertegenwoordigt de Nederlandse maritieme sector en maakt zich (inter)nationaal sterk voor haar leden, die bestaan uit werven, toeleveranciers en dienstverleners.

Huisstijl

Het logo voor Netherlands Maritime Technology moest voldoen aan een aantal randvoorwaarden. Zo moest de associatie met Nederland duidelijk zijn en het logo diende een robuuste, stoere uitstraling te krijgen. We ontwierpen een embleem met de karakteristieken van een schild, waarin onmiskenbaar de boeg van een schip zichtbaar is. Daarnaast werden voor de centrale thema’s van de organisatie een drietal iconen ontwikkeld, die ter ondersteuning worden gebruikt in de communicatie.

Relatiemagazine: Blauwdruk 2050. De maritieme wereld voorbij de horizon.

De maritieme sector heeft zich de afgelopen jaren gebogen over de vraag: Hoe zal de maritieme wereld er in 2050 uitzien? Om die vraag te beantwoorden zijn vier verschillende toekomstscenario’s uitgewerkt. Dat de toekomst van ons allen op het water ligt, is klip en klaar. In een tijd van zeespiegelstijging en overbevolking geeft de zee ruimte en mogelijkheden. Denk hierbij aan drijvend wonen, voedsel verbouwen op en in het water en energie opwekken en opslaan. In opdracht van Netherlands Maritime Technology heeft Stijlmeester het magazine Blauwdruk 2050, de maritieme wereld voorbij de horizon ontwikkeld. Een creatief hoogstandje dat de toekomstscenario’s op een aantrekkelijke manier presenteert. In Studio 21 in Hilversum ontving Mark Rutte tijdens het Maritime Awards Gala het eerste exemplaar uit handen van Wim van Sluis (voorzitter Nederland Maritiem Land). Een magazine dat bij uitstek aansluit op de vernieuwingszin van de sector, die Rutte in zijn speech roemde.