Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders KVNR
Huisstijl
De visuele identiteit van KVNR was sterk gedateerd en had niet langer de gewenste uitstraling van de organisatie. Stijlmeester kreeg de opdracht om een huisstijl te ontwerpen waarmee KVNR zich de komende jaren op een passende en onderscheidende wijze kan profileren bij haar doelgroepen, waarbij termen als gezaghebbend, kennis, toegankelijk, formeel en verdiepend naar voren moesten komen. Als volwaardig partner en gerespecteerd belangenbehartiger naar haar leden en maritieme cluster. Als autoriteit binnen de sector en als volwaardig gesprekspartner c.q. adviesorgaan naar de politiek en beleidsmakers.
Drie geabstraheerde boegvormen die symbool staan voor de Nederlandse zeescheepvaart. De opbouw van het schip vormt een gestileerde versie van de Nederlandse kroon, waarmee het Koninklijk predicaat van de organisatie wordt onderstreept. De gebolde horizon visualiseert het mondiale karakter van de sector en de overkoepelende boog boven de schepen accentueert het belangenbehartigende karakter van KVNR. De huisstijl werd door Stijlmeester vertaald naar een ontwerp voor website en offline uitingen.
Algemene brochure en vier beleidsbrochures
Flessenpost
Om het jaaroverzicht 2021 op een opvallende en onderscheidende manier te presenteren, hebben we de ‘flessenpost’ bedacht. Een heerlijke cava uit de Penedes, in een stijlvolle KVNR bedrukte fles. Even een moment van genieten voor alle maritieme relaties, na zo’n hectisch corona jaar! De creatieve invulling van het Jaaroverzicht 2021, als wikkel om de fles, sprak enorm aan. Leuk (lekker!) om cadeau te geven aan relaties en erg goed voor ‘merk activatie’. Origineel en doeltreffend! Stijlmeester was verantwoordelijk voor concept, design, productie en verzending naar alle relaties.