Ons
Specialisme
- Strategie & Concept
Je wilt (meer) naamsbekendheid en beter zichtbaar zijn. Maar hoe doe je dat?
Een outside-in benadering
In 8 stappen naar de merkessentie! Stijlmeester werkt met het Brand Key-model van Unilever – in de vorm van een sleutelgat – en geeft hiermee duiding aan een merk. Als de ‘sleutel tot het merk’ door Stijlmeester gevonden is, geeft het opgeleverde merkdocument (brand guide) houvast bij de merkontwikkeling (naamcreatie, slogan, merkverhaal, visuele identiteit, communicatieconcept etc.) en de branding. De merkessentie is als het ware ‘het DNA’ dat in alle uitingen van het merk herkenbaar naar voren moet komen. Concreet betekent dit dat we complexe materie verwerken tot bruikbare taal, beelden en middelen.
Het brand guide is geen vuistdik rapport, maar een helder document dat handvatten geeft voor een duidelijke richting in communicatie. Geen dun laagje bovenop de huidige uitgangspositie, maar een onderscheidende vertaling van de merkessentie.
Een positionering die je onthoudt en waar je klanten mee aantrekt!